• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Şırnak Valiliği
T.C. Şırnak İl Özel İdaresi
T.C. Şırnak İl Özel İdaresi
T.C. Şırnak İl Özel İdaresi
  • İL ÖZEL İDARE
    Hakkımızda Yönetim Teşkilat Şeması Müdürlükler İlçe Özel İdareler İl Genel Meclisi Köydes Kurumsal Kimlik Kamu Hizmet Standartları Mevzuat Plan ve Program Bilgi İşlem Yardım
  • YATIRIMLAR
    Stratejik Plan Yatırım Listeleme Performans Programı
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Meclis Gündemleri Meclis Kararları Encümen Kararları İhaleler Bütçe
  • İLETİŞİM
°C
8
Mart2021
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • İL ÖZEL İDARE
    • Hakkımızda
    • Yönetim
      • Vali
      • Genel Sekreter
      • Genel Sekreter Yardımcısı(Teknik)
      • Genel Sekreter Yardımcısı (İdari)
    • Teşkilat Şeması
    • Müdürlükler
      • Yol ve Ulaşım Müdürlüğü
      • Etüd ve Proje Müdürlüğü
      • İşletme ve İştirakler Müdürlüğü
      • Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Su ve Kanal Hizmetleri Müdürlüğü
      • Yatırım İnşaat Müdürlüğü
      • Destek Hizmetleri Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Müdürlüğü
      • Encümen Müdürlüğü
      • Hukuk Müşavirliği
      • İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürlüğü
      • İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü
      • Mali Hizmetler Müdürlüğü
      • İşletme Müdürlüğü
      • Strateji Müdürlüğü
      • Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü
    • İlçe Özel İdareler
      • İdil Özel İdaresi
      • Cizre Özel İdaresi
      • Silopi Özel İdaresi
      • Güçlükonak Özelİdaresi
      • Uludere Özel İdaresi
      • Beytüşşebap Özel İdaresi
    • İl Genel Meclisi
      • Komisyonlar
      • Meclis Başkanı
      • Meclis Üyeleri
    • Köydes
      • Köydes Projeleri
      • Köydes Uygulama Esasları
    • Kurumsal Kimlik
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Mevzuat
    • Plan ve Program
      • Performans Programı
      • Stratejik Plan
      • Faaliyet Raporu
    • Bilgi İşlem Yardım
  • YATIRIMLAR
    • Stratejik Plan
    • Yatırım Listeleme
    • Performans Programı
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Meclis Gündemleri
    • Meclis Kararları
    • Encümen Kararları
    • İhaleler
    • Bütçe
  • İLETİŞİM
 

Çorum Gümüşhane ve Osmaniye'yle birlikte 112 Acil Çağrı Merkezleri 58 İlde Aktif

30.01.2021
Vatandaşlarımızın numara ezberleme zorunluluğunu ortadan kaldıran ve acil durumlarda sadece tek bir numaradan 112‘den yardım isteyebilecekleri Yeni Nesil 112  Acil Çağrı Merkezleri'nin sayısı artmaya devam ediyor. Çorum, Gümüşhane ve Osmaniye’de hizmete başlayan merkezlerle birlikte 112 Acil Çağrı Merkezleri'nin sayısı 58’e yükselirken, 2021 Haziran ayı sonunda 81 ilde yaygınlaşacak.

 

Şubat Ayı Sonunda 70 İlde Faaliyet Gösterecek


Bakanlığımızca tüm acil çağrıların tek numara ve merkezden karşılanarak sevk ve koordine edilmesine sağlamak için hayata geçirilen Yeni Nesil 112 Acil Çağrı Merkezleri'nin ülke genelinde yaygınlaştırma çalışmaları devam ediyor.  Bu doğrultuda geçen hafta Çankırı ve  Kilis’te hizmete başlayan 112 Acil Çağrı Merkezleri'nin ardından bu hafta da Çorum, Gümüşhane ve Osmaniye’deki merkezler hizmete başladı. Böylece 112 Acil Çağrı Merkezleri'nin sayısı 58’e yükselirken, bu sayı 2021 Şubat ayı sonunda 70’e ulaşacak, haziran ayı sonu itibarıyla ise 81 ilde 112 Acil Çağrı Merkezleri hizmet vermeye başlayacak. 
 
 

4 Dilde Hizmet Veriliyor 

 
Ankara 112 Acil Çağrı Merkezi'nde İngilizce, Almanca, Arapça ve Rusça bilen uzman çağrı alıcılar vasıtasıyla 4 dilde hizmet veriliyor. Ayrıca yeni nesil 112 Acil Çağrı Merkezleri'nde engelli bireylere yönelik “engelsiz ulaşım” sağlanabiliyor. Yine E-çağrı entegrasyonu ile araç içi acil çağrı yapma özelliğine sahip araçlardan kaza anında yapılan otomatik çağrılar da 112 Acil Çağrı Merkezleri tarafından karşılanabiliyor. 
 

Yazılımda Yerli ve Milli Kaynaklar Kullanıldı


Bakanlığımızın koordinesinde acil çağrı numaralarının tek bir numarada birleştiği 112 Acil Çağrı Merkezleri'nde yerli ve milli kaynaklar ile geliştirilen yazılım kullanılıyor.
 

2020 Yılında 88 Milyon 341 Bin Çağrı Geldi


Vatandaşımızın acil yardım çağrı merkezlerinin en büyük sorunu ise adres sorma, telefon deneme ya da sipariş verme gibi gereksiz yere meşgul etmeden kaynaklanıyor. 2020 yılında 112 Acil Çağrı Merkezilerine 88 Milyon 341 Bin 131 çağrı geldi. Bu çağrıların %66,27’sini ise asılsız çağrılar oluşturdu.
 
112 Acil Çağrı Merkezleri'ne asılsız ihbarda bulunan ve gereksiz yere meşgul eden 160 kişiye 63 bin 200 lira idari para cezası uygulandı.
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Erişilebilirlik
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Site Haritası
Cumhuriyet Mah. Atatürk Cad. No: 40 Merkez / ŞIRNAK
0486 216 10 39 - Belgegeçer: 0486 216 68 71- E-posta adresi :bilgi@sirnakilozelidare.gov.tr