İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürlüğü

Görevin Kısa Tanımı:

Arazi toplulaştırma hizmetlerini yapmak. İdarenin imara ilişkin ihtiyaç programlarını hazırlamak. Köy yerleşik alan sınır tespitleri, harita ve imar planlarını yapmak. İl Özel İdaresi’ne ait gayrimenkullerin, satış, takas ve kamulaştırma işlemlerini yapmak.

 

 Bağlı Birimler :

  1. İmar İşleri Servisi
  2. Emlak ve İstimlak Servisi
  3. Yapı Ruhsatlandırma ve Denetim Servisi

                                                                                       

             Görevin Genel Tanımı :

  1. Köy yerleşik alan sınır tespitlerini yapmak, yaptırmak ve onaylamak. Köy yerleşim alanlarının tespiti  iş ve işlemlerini yapmak.
  2. Hali hazır harita yapımı, kontrollük ve onay işlemlerini yapmak veya yaptırmak.İl Çevre Düzeni Planı hazırlıklarına katkı sağlamak
  3. 4628 sayılı Elektrik Piyasası Kanunun geçici 17.maddesi uyarınca Hazine Müsteşarlığı bütçesinden karşılanan genel aydınlatma bedellerinin ödenmesine ilişkin usul ve esaslar uyarınca ilgili dağıtım şirketlerinin iş ve işlemlerini yürütmek.
  4. 5490 Sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu ve Adres ve Numaralamaya İlişkin Yönetmelik doğrultusunda belediye sınırları dışındaki yerlerin numaralama ve Ulusal Adres Veri Tabanı çalışmalarını yürütmek.
  5. Belediye ve Mücavir Alan sınırları dışındaki alanlarda her ölçekteki imar planları ,parselasyon planları ile İfraz, Tevhit, Yola terk ve İrtifak hakkı işlemlerini yapmak, yaptırmak ve onaylamak.
  6. İmar durumu,Yapı Ruhsatı ve Yapı Kullanma İzin Belgesi vermek.Plansız Alanlarda Valilik Uygun Görüş alma işlemlerini takip etmek .
  7. Kaçak yapıların önlenmesi için tespit yapmak ,denetim yapmak, kurallara uygun olmayanlara ceza kesmek ve yıkımı gereken kaçak yapılar için gerekli işlemleri yapmak.
  8. Organize Sanayi Bölgeleri Kanunu gereği, idaremizin kurucu ortağı bulunduğu Organize Sanayi Bölgelerinin İdaremizle ilgili işlemlerini yapmak ve koordinasyonunu sağlamak.
  9. İskân iş ve işlemlerini yapmak.
  10. Arazi toplulaştırması için etüt, planlama, program ve projelerini yapmak veya yaptırmak.
  1. İl Özel İdaresinin mülkiyetinde bulunan gayrimenkullerin envanterini çıkarmak ve sicil kayıtlarını tutmak.Gayrimenkullerin tapularını almak, beyannamelerini vermek.
  2. İdare aleyhine taşınmaz hukukundan kaynaklı açılan davalar sonucunda verilen mahkeme kararlarına istinaden Tapu ve Kadastro Müdürlüğü ile birlikte taşınmaza yönelik iş ve işlemleri yapmak .
  3. İdare’nin görev alanına giren hizmetler ile ilgili taşınmaz alımına, satımına, trampa edilmesine, tahsisine, tahsis şeklinin değiştirilmesine veya tahsisli bir taşınmazın akar haline getirilmesine dair iş ve işlemleri yapmak.
  4. Genel Sekreter ve mevzuatın verdiği benzer nitelikteki diğer iş ve işlemleri yerine getirmek.

 

 
Cumhuriyet Mah. Atatürk Cad. No: 40 Merkez / ŞIRNAK
0486 216 10 39 - Belgegeçer: 0486 216 68 71- E-posta adresi :bilgi@sirnakilozelidare.gov.tr