• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Şırnak Valiliği
T.C. Şırnak İl Özel İdaresi
T.C. Şırnak İl Özel İdaresi
T.C. Şırnak İl Özel İdaresi
  • İL ÖZEL İDARE
    Hakkımızda Yönetim Teşkilat Şeması Müdürlükler İlçe Özel İdareler İl Genel Meclisi Köydes Kurumsal Kimlik Kamu Hizmet Standartları Mevzuat Plan ve Program Bilgi İşlem Yardım
  • YATIRIMLAR
    Stratejik Plan Yatırım Listeleme Performans Programı
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Meclis Gündemleri Meclis Kararları Encümen Kararları İhaleler Bütçe
  • İLETİŞİM
°C
27
Şubat2021
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • İL ÖZEL İDARE
    • Hakkımızda
    • Yönetim
      • Vali
      • Genel Sekreter
      • Genel Sekreter Yardımcısı(Teknik)
      • Genel Sekreter Yardımcısı (İdari)
    • Teşkilat Şeması
    • Müdürlükler
      • Yol ve Ulaşım Müdürlüğü
      • Etüd ve Proje Müdürlüğü
      • İşletme ve İştirakler Müdürlüğü
      • Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Su ve Kanal Hizmetleri Müdürlüğü
      • Yatırım İnşaat Müdürlüğü
      • Destek Hizmetleri Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Müdürlüğü
      • Encümen Müdürlüğü
      • Hukuk Müşavirliği
      • İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürlüğü
      • İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü
      • Mali Hizmetler Müdürlüğü
      • İşletme Müdürlüğü
      • Strateji Müdürlüğü
      • Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü
    • İlçe Özel İdareler
      • İdil Özel İdaresi
      • Cizre Özel İdaresi
      • Silopi Özel İdaresi
      • Güçlükonak Özelİdaresi
      • Uludere Özel İdaresi
      • Beytüşşebap Özel İdaresi
    • İl Genel Meclisi
      • Komisyonlar
      • Meclis Başkanı
      • Meclis Üyeleri
    • Köydes
      • Köydes Projeleri
      • Köydes Uygulama Esasları
    • Kurumsal Kimlik
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Mevzuat
    • Plan ve Program
      • Performans Programı
      • Stratejik Plan
      • Faaliyet Raporu
    • Bilgi İşlem Yardım
  • YATIRIMLAR
    • Stratejik Plan
    • Yatırım Listeleme
    • Performans Programı
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Meclis Gündemleri
    • Meclis Kararları
    • Encümen Kararları
    • İhaleler
    • Bütçe
  • İLETİŞİM
İL ÖZEL İDARE
  • Hakkımızda
  • Yönetim
    • Vali
    • Genel Sekreter
    • Genel Sekreter Yardımcısı(Teknik)
    • Genel Sekreter Yardımcısı (İdari)
  • Teşkilat Şeması
  • Müdürlükler
    • Yol ve Ulaşım Müdürlüğü
    • Etüd ve Proje Müdürlüğü
    • İşletme ve İştirakler Müdürlüğü
    • Yazı İşleri Müdürlüğü
    • Su ve Kanal Hizmetleri Müdürlüğü
    • Yatırım İnşaat Müdürlüğü
    • Destek Hizmetleri Müdürlüğü
    • Bilgi İşlem Müdürlüğü
    • Encümen Müdürlüğü
    • Hukuk Müşavirliği
    • İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürlüğü
    • İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü
    • Mali Hizmetler Müdürlüğü
    • İşletme Müdürlüğü
    • Strateji Müdürlüğü
    • Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü
  • İlçe Özel İdareler
    • İdil Özel İdaresi
    • Cizre Özel İdaresi
    • Silopi Özel İdaresi
    • Güçlükonak Özelİdaresi
    • Uludere Özel İdaresi
    • Beytüşşebap Özel İdaresi
  • İl Genel Meclisi
    • Komisyonlar
    • Meclis Başkanı
    • Meclis Üyeleri
  • Köydes
    • Köydes Projeleri
    • Köydes Uygulama Esasları
  • Kurumsal Kimlik
  • Kamu Hizmet Standartları
  • Mevzuat
  • Plan ve Program
    • Performans Programı
    • Stratejik Plan
    • Faaliyet Raporu
  • Bilgi İşlem Yardım

İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü

 
Görevin Kısa Tanımı:
(1) İnsan kaynaklarına ilişkin görevlerin planlanması, yürütülmesi,  koordine edilmesi ve bu görevlerin denetimini yapmak.Memur,sözleşmeli,işçi ve diğer personelle ilgili her türlü işlemi yapmak.
(2)   Bağlı Birimler
  1. Personel Servisi
  2. Sivil Savunma Servisi
  3. Maaş ve Ücretler(Mutemetlik) Servisi
  4. Hizmet İçi Eğitim Servisi
5.Güvenlik ve Genel Hizmetler Servisi
 (3)  Görevin Genel Tanımı
 
a) İl Özel İdaresi 'nin işgüçüne ilişkin her türlü hizmet ve personel alımlarını yapmak.
b)İl Özel İdaresi hizmetlerinin daha etkin ve verimli yürütülebilmesi için insan kaynaklarının kısa, orta ve uzun vade planlamasını yapmak.
c)İl Özel İdaresi hizmetlerindeki değişme ve gelişmelerin ışığında norm kadro çalışmalarının sürekliliğini sağlamak.
d)Memur, işçi ve diğer personelin özlük işlemlerini ilgili mevzuatlarına uygun olarak yürütmek.
e)Personel hukukuna ilişkin yenilikleri ve mevzuat değişikliklerini takip ederek uygulamak.
f)Toplu iş sözleşmesi dönemlerinde yasal işlemleri hazırlamak ve takip etmek.
g)Özel İdare personeli ile ilgili bilgilerin veri tabanı haline getirilmesini sağlamak.
h)Kalkınma plan ve programlarındaki personel ile ilgili ilke ve tedbirlerin uygulanmasını sağlamak.
i)İl Özel İdaresi’nin disiplin ve sicil amirleri yönetmeliğini hazırlamak.
j)Kurumun liderlik uygulamalarını güçlendirmek, işlerin zamanında etkili, en düşük maliyetle ve kaliteli bir şekilde gerçekleşmesi için müdürlerin otoritelerini, yaptırım güçlerini ve iş yaptırma yeteneklerini artırmak üzere gerekli tedbirleri almak
k)Kurum içinde ekip çalışmasını geliştirmek, ekip ruhunu oluşturmak.
l)Personeli teşvik edecek, isteklendirecek bir “motivasyon planı” hazırlamak. Ödül yönergesi hazırlamak. Kişilerin hangi koşullarda nasıl, ne şekilde, hangi sıklıkta veya hangi yıllar arasında para ve para dışı ödüllerleödüllendirileceğini (plaket, teşekkür mektubu, ilan vb. gibi) usul ve esasları belirlenmiş bir sisteme bağlamak ve sistemi yürütmek.
m)E-Devlet projesi kapsamında tüm iş ve işlemlerin elektronik ortama aktarılması ve otomasyona geçişini sağlamak.
n)İl halkının müşterek ihtiyaçları olan sağlık ve eğitim alanları ile sosyal, kültürel ve ekonomik alanlarda insan kaynağını geliştirmek, bu amaçla düzenlenecek etkinliklere katkı sağlamak.
o)İl Özel İdaresi’nin görev alanıyla ile ilgili konularda faaliyet gösteren uluslar arası teşekkül ve organizasyonlara, kurucu üye veya üye olma yönünde İl Genel Meclisi’nin kararına bağlı olarak yapılması gerekli olan iş ve işlemleri yürütmek.
p)İl Özel İdaresi’nin görev alanı içinde bulunan konularda yerel, bölgesel, ulusal, uluslar arası düzeylerde çok yönlü ilişkiler geliştirmek,
q)İl Özel İdaresi sağlık, eğitim, spor, çevre, trafik, park, kütüphane, kültür, turizm ve sosyal hizmetlerle; yaşlılara, kadınlara, gençlere, çocuklara, özürlülere, yoksul ve düşkünlere yönelik hizmetlere gönüllü katılıma ilişkin iş ve işlemleri yapmak, çalışma yönergesini hazırlamak.
r)Şırnak İl Özel İdaresi’nin vizyon ve misyonu doğrultusunda, ihtiyaç duyduğu işgücünü en optimal bir biçimde meydana getirmek, motive etmek, geliştirmek, ödüllendirmek ve devamlılığını sağlamak için ortaya konulacak plân, program ve stratejiler doğrultusunda hizmetiçi eğitimi yapmak.
s)Stratejik plan doğrultusunda, birimin hizmet alanı ile ilgili aylık faaliyet raporlarını ve yıllık çalışma programını oluşturmak.
t)Personelin bireysel yıllık planlarını hazırlatmak, izlemek ve ilgili makamlara sunmak.
u)Mevzuatın, amirlerin verdiği benzer nitelikteki diğer görevleri yerine getirmek.
 
 
A-Personel Servisi
 
a)İşgücüne yönelik hizmet ve personel alımı ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.
b)Norm Kadro ilke ve standartlarının uygulanmasını yapmak.
c)Personelin özlük ve sicil kayıtlarını tutmak.
d)Personel atama ve nakillerle ilgili her türlü işleri yapmak.
e)Görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavlarını düzenlemek.
f)Personelin derece ve kademe terfilerini yapmak.
g)Personelin emeklilik işlemlerini yapmak..
h)Sicil raporları ile ilgili işleri yapmak
i)İl Özel İdaresi personelinin mal bildirimleri ile ilgili iş ve işlemleri yapmak.
j)Disiplin uygulaması ile ilgili işlemleri yürütmek.
k)İşçi ve sözleşmeli statüdeki çalışacakları işe almak, özlükişlemlerinin takibini ve sicil dosyalarını düzenlemek.
l)Sendika ilişkileri ile toplu iş sözleşmelerinin görüşülmesi ve yürütülmesini sağlamak,Sosyal Denge Tazminatı işlemlerini yapmak.
m)Geçici işçilerin vize ve diğer işlemlerini yürütmek.
n)Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcısı,Birim müdürleri ve diğer personelin vekalet, görevlendirme onayları, izin,hastalık onayları  benzer iş ve işlemlerini yürütmek.
o)Personelinin mali işlemleri (maaş,ücret,mesai,harcırah,yolluk vb.) tahakkukunu yapmak.
p)Personelin Emekli Sandığı, Sigorta, puantörlük işlemlerini yapmak.
q)İdare personeli ile ilgili bilgilerin veri tabanı haline getirilmesinin sağlamak.
r)Personel sözlüğü hazırlamak, yayımlanmasını sağlamak.
s)Personel hareketlerinin belirli periyotlar halinde nicel ve nitel istatistikî bilgilerini düzenlemek.
t)İnsan kaynakları yönetimi alanındaki son gelişmeleri ilgililere aktarmak ve çalışanların bilgi ve becerilerini geliştirmek üzere hizmetiçi eğitim, seminer, çalıştay, panel, konferans vb etkinlikleri yapmak veya yaptırmak. Bu konu ile ilgili yönerge hazırlamak.
u)Birimlerde yapılacak öğrenci staj çalışmaları ile ilgili işlemleri yürütmek.
v)İdare'ye ait hizmet binası, tesis ve eklentilerine, birimlerin ve personelin yerleşmesine ilişkin genel nitelikli mekansal düzenlemeleri yapmak, yerleşim planını hazırlamak, gerekli olan yönetim komisyonlarını kurmak.
y)İdare’ye ait lojmanların personele tahsisine ilişkin olarak oluşturulacak komisyonda üye olarak yer almak.
z)Misafirhane ve sosyal tesisleri işletmek; yemek, yemekhane, çay ocakları, kamp hizmetleri ile ilgili iş ve işlemlerini yürütmek. 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Erişilebilirlik
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Site Haritası
Cumhuriyet Mah. Atatürk Cad. No: 40 Merkez / ŞIRNAK
0486 216 10 39 - Belgegeçer: 0486 216 68 71- E-posta adresi :bilgi@sirnakilozelidare.gov.tr