• e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Şırnak Valiliği
T.C. Şırnak İl Özel İdaresi
T.C. Şırnak İl Özel İdaresi
T.C. Şırnak İl Özel İdaresi
  • İL ÖZEL İDARE
    Hakkımızda Yönetim Teşkilat Şeması Müdürlükler İlçe Özel İdareler İl Genel Meclisi Köydes Kurumsal Kimlik Kamu Hizmet Standartları Mevzuat Plan ve Program Bilgi İşlem Yardım
  • YATIRIMLAR
    Stratejik Plan Yatırım Listeleme Performans Programı
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular Meclis Gündemleri Meclis Kararları Encümen Kararları İhaleler Bütçe
  • İLETİŞİM
°C
25
Haziran2022
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • İL ÖZEL İDARE
    • Hakkımızda
    • Yönetim
      • Vali
      • Genel Sekreter
      • Genel Sekreter Yardımcısı(Teknik)
      • Genel Sekreter Yardımcısı (İdari)
    • Teşkilat Şeması
    • Müdürlükler
      • Yol ve Ulaşım Müdürlüğü
      • Etüd ve Proje Müdürlüğü
      • İşletme ve İştirakler Müdürlüğü
      • Yazı İşleri Müdürlüğü
      • Su ve Kanal Hizmetleri Müdürlüğü
      • Yatırım İnşaat Müdürlüğü
      • Destek Hizmetleri Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Müdürlüğü
      • Encümen Müdürlüğü
      • Hukuk Müşavirliği
      • İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürlüğü
      • İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü
      • Mali Hizmetler Müdürlüğü
      • İşletme Müdürlüğü
      • Strateji Müdürlüğü
      • Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü
    • İlçe Özel İdareler
      • İdil Özel İdaresi
      • Cizre Özel İdaresi
      • Silopi Özel İdaresi
      • Güçlükonak Özelİdaresi
      • Uludere Özel İdaresi
      • Beytüşşebap Özel İdaresi
    • İl Genel Meclisi
      • Komisyonlar
      • Meclis Başkanı
      • Meclis Üyeleri
    • Köydes
      • Köydes Projeleri
      • Köydes Uygulama Esasları
    • Kurumsal Kimlik
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Mevzuat
    • Plan ve Program
      • Performans Programı
      • Stratejik Plan
      • Faaliyet Raporu
    • Bilgi İşlem Yardım
  • YATIRIMLAR
    • Stratejik Plan
    • Yatırım Listeleme
    • Performans Programı
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
    • Meclis Gündemleri
    • Meclis Kararları
    • Encümen Kararları
    • İhaleler
    • Bütçe
  • İLETİŞİM
İL ÖZEL İDARE
  • Hakkımızda
  • Yönetim
    • Vali
    • Genel Sekreter
    • Genel Sekreter Yardımcısı(Teknik)
    • Genel Sekreter Yardımcısı (İdari)
  • Teşkilat Şeması
  • Müdürlükler
    • Yol ve Ulaşım Müdürlüğü
    • Etüd ve Proje Müdürlüğü
    • İşletme ve İştirakler Müdürlüğü
    • Yazı İşleri Müdürlüğü
    • Su ve Kanal Hizmetleri Müdürlüğü
    • Yatırım İnşaat Müdürlüğü
    • Destek Hizmetleri Müdürlüğü
    • Bilgi İşlem Müdürlüğü
    • Encümen Müdürlüğü
    • Hukuk Müşavirliği
    • İmar ve Kentsel İyileştirme Müdürlüğü
    • İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü
    • Mali Hizmetler Müdürlüğü
    • İşletme Müdürlüğü
    • Strateji Müdürlüğü
    • Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü
  • İlçe Özel İdareler
    • İdil Özel İdaresi
    • Cizre Özel İdaresi
    • Silopi Özel İdaresi
    • Güçlükonak Özelİdaresi
    • Uludere Özel İdaresi
    • Beytüşşebap Özel İdaresi
  • İl Genel Meclisi
    • Komisyonlar
    • Meclis Başkanı
    • Meclis Üyeleri
  • Köydes
    • Köydes Projeleri
    • Köydes Uygulama Esasları
  • Kurumsal Kimlik
  • Kamu Hizmet Standartları
  • Mevzuat
  • Plan ve Program
    • Performans Programı
    • Stratejik Plan
    • Faaliyet Raporu
  • Bilgi İşlem Yardım

Mali Hizmetler Müdürlüğü

 
Görevin Kısa Tanımı:
 (1) Hizmetlerin geliştirilmesi, etkinlik ve verimliliğin arttırılması ve yeni hizmet yöntemlerinin uygulanması konusunda gerekli araştırmaları yapmak, Bütçeyi hazırlamak, gelirleri tahsis etmek,ödenek aktarmalarını yapmak,her türlü faaliyet raporlarını hazırlamak, İdare’nin performans planını hazırlamak ve stratejik plan hazırlıklarını yapmak.
(2) Bağlı Birimler:
  1. Stratejik Plan Hazırlama, İzleme ve Değerlendirme Servisi
  2. Bütçe ve Performans Servisi
3.Ar-Ge ve Projeler Servisi
4.İç Kontrol Servisi
 
(3) Görevin Genel Tanımı :
a)İdarenin bütçesini hazırlamak.
b)Yasal mevzuat, planlar, projeler ve çalışma programı çerçevesinde İl Özel İdaresi’nin hizmet politikasının belirlenmesi için gerekli araştırmalar yapmak ve elde edilen sonuçları kapsamlı bir rapor haline getirmek.
c)Şırnak halkının idareden beklentileri ve istekleri ile hâlihazır durumlarının belirlenmesi için kamuoyu araştırmasını yapmak.
d)İdari hizmetlerinin izlenmesi ve ortaya çıkan aksaklıkların nedenleri ve gerekli önlemlerin belirlenmesi hususunda çalışmalar yapmak veya yaptırmak.
e)Hizmetlerin geliştirilmesi, etkinlik ve verimliliğin arttırılması ve yeni hizmet yöntemlerinin uygulanması konusunda gerekli araştırmaları yapmak veya yaptırmak.
f)İdare kaynaklarının artırılması amacıyla gerekli araştırmaları yapmak veya yaptırmak.Araştırma ve geliştirme faaliyetlerini yürütürken, İl Özel İdaresi hizmet birimleri, üniversite, sivil toplum kuruluşları ve diğer ilgili Kamu Kurum ve Kuruluşlarıyla ortak çalışmalar yapmak üzere işbirliği sağlamak.
g)Yerel yönetimler, personel yönetimi, araştırma geliştirme vb. konularda kitapları, süreli ve süresiz yayınları toplayarak İl Özel İdaresi birimlerinin ve araştırmacıların kullanımına sunmak.
h)İdare’nin stratejik planını ve plan revizesini yapmak, gereğinde danışmanlık hizmeti almak, İdare’nin stratejik planını ve performans planını ilgili birimlerle koordineli bir şekilde hazırlamak, planın sonuçlarının konsolide edilmesine yönelik çalışmalar yapmak.
i)İdare’nin performans planını hazırlamak, gereğinde danışmanlık hizmeti almak, performans ölçümleri ile ilgili olarak ilgili birimlerle ortaklaşa raporlar hazırlayarak ilgili makamlara sunmak.
j)İdare’nin yatırım programını hazırlamak, uygulama sonuçlarını izlemek  ve yıllık yatırım değerlendirme raporu hazırlamak.
k)Ulusal ve uluslar arası düzeylerde projeler yapmak, yapılacak projelere ortak olmak; kurum içi, bağlı hizmet birimleri, diğer kamu kurum ve kuruluşları, yerel yönetimler ile STK’ların (sivil toplum kuruluşları-vakıf, oda, birlik, dernek, kulüp, kooperatif vd.-) projelere katılımını teşvik etmek. Proje geliştirme, yürütme ve koordinasyon için proje ofisi kurmak.
l)İl Özel İdaresi sağlık, eğitim, spor, çevre, trafik, park, kütüphane, kültür, turizm ve sosyal hizmetlerle; yaşlılara, kadınlara, gençlere, çocuklara, özürlülere, yoksul ve düşkünlere yönelik hizmetlere gönüllü katılıma ilişkin iş ve işlemleri yapmak, çalışma yönergesini hazırlamak.
m)Yoksullara mikro kredi verilmesi işlemlerini yürütmek.
n)Birimin faaliyet alanı ile ilgili yıllık programları, stratejik plan doğrultusunda hazırlamak.
o)Birimin hizmet alanı ile ilgili aylık faaliyet raporlarını hazırlamak ve raporları ilgili makamlara sunmak.
 
p)Genel Sekreterin ve mevzuatın verdiği benzer nitelikteki diğer iş ve işlemleri yerine getirmek.
1.Bütçe ve Performans Servisi
a)İl Özel İdaresi’nin mali yıl bütçe taslağını hazırlamak,İzleyen 2 yılın bütçe tahminlerini yapmak.
b)Yönetim dönemi cetvellerini hazırlamak ve ilgili makamlara sunmak.
c)Muhasebe Servisi ile müşterek çalışma yaparak idare’nin yönetim ve kesin hesabını çıkarmak.
d)Bütçe ilke ve esasları çerçevesinde ödenek göndermek.
e)Ödemelerle ilgili ödenek kontrolünü  ve takibini yapmak.
f)Ödeneklerin tenkis işlemlerinin takip ve kontrolünü yapmak.
g)Harcama yetkilisine bütçeye ilişkin gerekli bilgileri aktarmak.
h)İlgili kurumlara, bütçeleri ile ilgili bilgileri ve kanunlar gereği bütçeden ayrılan payları göndermek.
i)Bakanlıklardan muhtelif işler için gönderilen ödeneklerin ilgili kurumlara aktarılmasına ilişkin iş ve işlemleri yapmak.
j)Mahalli İdareler veya genel bütçeden gönderilecek ödenek yardımlarıyla ilgili iş ve işlemleri yapmak.
k)Yıl sonu bakiye ödeneklerin iptal ve devir işlemlerini yapmak.
l)Gerektiğinde ek bütçe hazırlamak.
m)Mevzuatın öngördüğü ölçüde bütçe tertipleri arasında aktarma yapmak.
n)Tahsisi mahiyetteki paraların gelir-ödenek kaydını yapmak.
o)İlçe Özel idarelerinin hesaplarını kontrol etmek,  ödenek aktarmalarını yapmak.
p)İl Encümenince alınan köy yardımları ile ilgili kararlar gereği iş ve işlemleri yapmak
q)Muhasebe Servisi  ve İlçe Özel İdareleri ile koordineli olarak aylık ve yıllık hesapların çıkarılmasını sağlamak.
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 
  • Erişilebilirlik
  • Kullanım ve Gizlilik
  • Site Haritası
Cumhuriyet Mah. Atatürk Cad. No: 40 Merkez / ŞIRNAK
0486 216 10 39 - Belgegeçer: 0486 216 68 71- E-posta adresi :bilgi@sirnakilozelidare.gov.tr